Wat wij doen, hoe wij dat doen en waarom we dat zó doen, daarover gaat deze drieluik. De eerste blog “Alles of niets”ging over onze dienstverlening, onze diensten zijn namelijk allemaal all-inclusive. Deze keer leggen we uit voor wie wij werken. En vooral ook waarom.

Ligterink en de Wit richt zich slechts op éen doelgroep, namelijk het MKB. Dat is wel zo duidelijk. En daar houden wij van. Maar waarom MKB, we geven 3 redenen:

1. De diversiteit

De branches waarbinnen de ondernemers binnen het MKB werkzaam lopen enorm uiteen. Een grote diversiteit. Geweldig. Elke ondernemer heeft een andere drijfveer, maar allemaal zijn ze hierdoor extreem gedreven. Ze willen hun werk graag goed doen. Wij genieten van de enorme verschillen én de overeenkomsten, stuk voor stuk leuke interessante en gedreven mensen. En wat nu zo mooi is, door benchmarking leren deze verschillende ondernemers ook veel van elkaar. Mooi voorbeeld is de chirurg die leert van een piloot. De luchtvaartmaatschappij heeft heel veel procedures. Niet voor niets dat ziekenhuizen veelal deze procedures vanuit de luchtvaart kopiëren. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

2. Geen corporates

De grote(re) corporates, die hebben wij niet (meer) als klant. En dat willen we ook niet (meer). Zij hebben de neiging een disproportionele druk op ons kantoor te leggen. Op onze mensen en ónze bedrijfsvoering. En dat heeft als gevolg dat wij niet voldoende aandacht aan anderen kunnen besteden. Vandaar dat we deze keuze hebben gemaakt.

3. Grenzeloos

Er bestaat voor ons geen te kleine klant en wij begrijpen het ondernemers bestaan. Bij wijze van spreken (alhoewel, gebaseerd op waargebeurd verhaal) komen we op zondagochtend langs om even die paar vragen te bespreken. Want dan heb je even rust en tijd om hiervoor te gaan zitten. Alles draait om aandacht. Zorgen dat élke klant zich gewaardeerd voelt. Dat doen wij graag.

Wat nu zo leuk is aan die ondernemers, ze doen ook onderling vaak zaken met elkaar. Geweldig, toch?

 

Let wel … onze tips kunnen niet klakkeloos naar iedere specifieke individuele situatie gekopieerd worden. Fiscale voordelen zijn vaak eenvoudig te behalen, bij veel zaken ligt de kwaliteit in de nuance. Eén ding is wel zeker en makkelijk te realiseren. Door gezamenlijk proactief en regelmatig uw financiën tegen het licht te houden kan het u niet ‘overkomen’ dat u fiscaal voordeel misloopt. Deze blog is mede tot stand gekomen, door Femke Vrij van Vrijgevig, www.vrijgevig.com

Immers, goed advies is als een investering … het levert u per definitie meer op dan het kost.